#20 ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY SKUTER 4T 2T JAK DZIAŁA NAPRAWA DIAGNOZA NAPRAWIĆ
Cześć tutaj PRO GARAGE i w dzisiejszym odcinku przybliżę wam temat :
ROZRUSZNIKA ELEKTRYCZNEGO ORAZ KONSERWACJI I USTEREK
Zapraszam do subskrybcji tego kanału ponieważ
jako jedyny kanał w PL będzie tak skrupulatnie prowadził wykłady
i poradniki z zagadnień mechanicznych jednośladów i silników POZDRAWIAM 😉
Ten film jest dla celów rozrywkowych. RO GARAGE nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek naprawy lub modyfikacje wykonane przez przeglądającego w wyniku informacji zawartych w tym filmie.
Importowane z Youtube Regeneracja rozrusznika. Ile to kosztuje i co to jest?
Przejdźmy do sedna, dlaczego rozrusznik zawiódł w pierwszej kolejności. I nierzadko zdarza się, że to się nie udaje, jeśli nie zawsze. W opinii niektórych rozrusznik to część pojazdu, która w końcu będzie wymagała wymiany z powodu zużycia. Rozruszniki podlegają ciągłemu zużyciu i nie ma możliwości, aby normalny rozrusznik pojazdu mógł trwać wiecznie. Dni rozrusznika są zawsze policzone, ale to my możemy decydować o tym, kiedy kończy się żywotność urządzenia.
Ponieważ wymagane jest napędzanie jednostki napędowej, która waży i mierzy znacznie więcej niż rozrusznik, większość rozruszników zawodzi. Podczas pracy na większym elemencie przy użyciu mniejszego, ten mniejszy jest zawsze wyczerpywany jako pierwszy. Starter kieruje się tymi samymi zasadami.
Co należy zrobić, gdy rozrusznik zaczyna wykazywać oznaki zużycia? Zawsze jest wybór. To zależy od Ciebie;
w jego miejsce należy zamontować nowy rozrusznik,
Czas przywrócić stary rozrusznik.
Oczywiście trzecia opcja, w której rozrusznik używany lub zregenerowany służy do wymiany starego, uszkodzonego, jest również stosowana przez niektórych kierowców. Czy to w ogóle logiczne? Może to mieć pewne uzasadnienie w przypadku aut, dla których znalezienie nowego rozrusznika jest niezwykle trudne. Mimo to nadal będzie to przypominać łatanie przeciekających spodni tym samym starym materiałem.
Jeśli rozrusznik w Twoim samochodzie nie działa i potrzebujesz nowego, spójrz na to, co mamy dostępne na iParts.pl. Prawdopodobnie możesz znaleźć rozrusznik do swojego pojazdu wśród ponad 2 milionów części, które posiadamy w magazynie, do szerokiej gamy marek i modeli pojazdów. A jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, nie wahaj się skontaktować z jednym z naszych ekspertów.
Należy pamiętać, że prawdziwa regeneracja rozrusznika to nie tylko czyszczenie poszczególnych elementów, ale także wymiana tych, które są zepsute. Gdy jeden z elementów rozrusznika ulegnie awarii, jedynym rozwiązaniem jest jego wymiana. Rzadko zdarza się, że wystarczy wymienić tylko jeden element.
Które części rozrusznika są najbardziej podatne na zużycie? Ile kosztuje regeneracja?
W rozruszniku, podobnie jak w wielu innych podzespołach, niektóre części ulegają szybszemu zużyciu ze względu na charakter ich pracy lub budowę. Komponenty w tym przypadku są następujące:
Pędzle znajdują się w uchwycie.
komutator,
magnesy,
bendycy,
tuleje.
Na pierwszych dwóch częściach listy widać, że wymiana podczas regeneracji rozrusznika rzadko kończy się tylko jednym elementem. Jeśli jednak szczotki są zużyte, ich wymiana może mieć krótkotrwały efekt. Zużycie bieżni komutatora jest prawie pewne, a jeśli zużycie jest znaczne (nadal można je skompensować), należy je również wymienić.
Jaki jest całkowity koszt projektu? Korzystając z jednego z naszych zestawów naprawczych do rozruszników możesz wykonać regenerację podstawową za około 100 zł za kilkadziesiąt. Koszt dokładniejszej regeneracji wzrośnie, więc będziesz musiał rozważyć opcje i zdecydować, czy taniej jest załatać stare spodnie, czy wydać pieniądze na nowe. Zwłaszcza, że Twój samochód powinien łatwo przejść na emeryturę z nowym, wysokiej jakości rozrusznikiem.
Fajnie wytlumaczone
Cześć.Filmik fajny ,mogłeś pokazać jeszcze jak sprawdzić za pomocą miernika ciągłość obwodu między płytkami komutatora.Ciągłość powinna istnieć między każda parą płytek.Sprawdzić też ciągłość między płytkami a wałkiem rozrusznika.Tu akurat nie powinno być ciągłości
a u mnie rozrusznik kręci ale znów bendiksa nie wypycha w ogóle i rozbierałem rozrusznik niby wszystko git było akumulator nie za dobry ale powinień zakręcić chyba ze może masz jakieś pv do napisania to napisze moze pomozesz
https://www.youtube.com/watch?v=ZmMWuRFdqVs
Witam mam pytanie na temat którego nie poruszyłeś.
Mianowicie chodzi o to że mam tak rozrusznik jak Ty pokazujesz śmiga elegancko wszystko ok,poza tym że automat "Bendiks" nie wybija. Słuchać tylko rozrusznik czasami odpala normalnie ale czasami słychać tylko rozrusznik.
Jak dokrecasz zgodnie z serwisowka zwłaszcza w tych dolnych granicach Nm to tak się zdarza że się gwinty przekręcają, tak jak mówisz na wyczucie
Mój cross właśnie kręci rozrusznikiem, a nie łapie. Sprawdzę rano to co w filmie, bo to może być to ☺
Mam Pytanie czemu mi rozrusznik kręci w drugąstrone i bendix tego nie chyta bo bendix kręci sie rtylko w jednastrone w ktruło chyta przeciw talerz i kreci i jak to naprawić.
Konkretny filmik.
Świetny filmik.
Wszystko jasne 😃
No i udało się komuś założyć odwrotnie obudowę?
😀😃🤩
Mega. Dzięki
GDY ZAŁOŻYCIE OBUDOWĘ ODWROTNIE ROZRUSZNIK BĘDZIE KRĘCIŁ DO TYŁU. GDYBY KOMUŚ SIĘ TO UDAŁO NIECH DA ZNAĆ TUTAJ 😁😁
Thanks for sharing this informative and interesting video